قشطه عليك يا سمير

Image

– يابنى عيب .. ميصحش تكلم خالك باسمه كدا حاف من غير متقول خالو

– ياعم بابا ملكش فيه .. هوا خالك انت ولا خالى انا ؟! ما تقوله حاجة يا سمير

– سمير : سيبه ياحج يقول زى ما هوا عايز

– قشطه عليك ياسمير

سمير : ماشي يامعلم

====

– دا كان طيب و ودود وبيصـل رحم علطول .. عمره ما قصر فى واجب

– ايوا ماهوا بيصل رحمه دلوقتى .. اهو راح بزور أمي دلوقتى

– تلاقيهم بيتكلموا دلوقتي

😦

===

سمير : عمرك ما تحل المشاكل كدا يابنى .. مينفعش تزعق وتتعصب وتنرفز نفسك وخلاص كدا تبقى عملت راجل وحليت المشطله .. لازم تسمع كويس .. افهم ايه مشكلتك عشان تعرف تحلها .

===

سمير : الراجل ميعيطشي يا بني .. متعيطش .. انت كبرت خلاص – الازمات اللى بنعدي بيها هيا اللى بتخلينا رجاله وقادرين نفهم الدنيا صح ..

===

– انت شبه خالك سمير يااد ياإيهاب !

– اشمعنى !؟

– طيب والله انت شبهه .. بصوا ياجدعان مش شبه خاله سمير .. بدقنه دى وحواجبه المقفوله دى

😦

===

– انا قابلته من يومين وانا رايح الشغل وكان كويس

– وانا كنت عنده امبارح وقعد يلعب مع البنت الصغيرة

– والله يابنى كان كويس .. دا كان مصلي العشا وخارج كويس

===

– انتوا مالكم كدا مستعجلين كدا ليه ياسمير ؟ اختك وانت !! خلاص يعنى

– سمير : …….

– لما تشوف اختك لوسيه .. ابقى سلملي عليها .. وقلها انى بفتكرها علطوول .. وبعيط كل ماافتكرها

– سمير : ………..

– لا انا مش بعيط دلوقتى .. انت برضه مركز معايا .. مفيش فايدة فيك …

قشطه عليك يا خالو سمير

😦

😦

Leave a Reply

