كنت ميت :(

طريقنا واحد في الحياة ..
كل الدروب بتخبي نورها ..
ومسيرنا نوصل منتهاه ..
جايز نتوه في السكة يمكن ..
جايز نعيش من غير حياة ..
لكن حكايتنا هتفضل تقول ..
نفس الكلام ..
عن باب بعيد .. مقفول وراه سكة نجاة ..
مش هتلاقيه .. غير لما تمشي عكس الاتجاه ..
رغم الصعاب المهلكة .. هتلاقي خط في سلسلة ..
مغطي عالشمس من ضياه ..
بعد ما تفوق من الحقيقة ..
تلقى نفسك كنت ميت ..
كنت عايش ..
كنت ضلمة في وسط نور جاي من بعيد ..
كنت نقطة حبر واقعة فوق كتاب أبيض جديد ..
كنت عايش زى ميت .. كنت روح منسية ..
كنت جسم وعقل حاول أنه يوصل مبتغاه .. ..
كنت ميت كنت جايز .. تبقى حي ..
. كنت روح من غير حياة

Leave a Reply

